کد خبر: ۱۶۳۲۴۷
تاریخ انتشار: ۰۱:۳۳ - ۱۲ فروردين ۱۴۰۳
بازخوانی شیرازه؛ 

 ۱۲ فروردین، ماندگارترین روز تاریخ 

 ۱۲ فروردین یکی از روزهای تاریخی و مهم ایران اسلامی است که در این روز نظام سیاسی کشور پس از ۲ هزار و ۵۰۰ سال با رأی اکثریت قاطع مردم به‌نظام جمهوری اسلامی و حکومت مردمی تغییر یافت.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، ۱۲ فروردین ۱۳۵۸ مردم ایران با هدایت امام راحل، الهام از دین اسلام و حضور خود در صحنه نظام جمهوری اسلامی را ایجاد کردند.


در این روز پربرکت نظامی متولد شد که نور اسلام ناب محمدی (صلی‌الله علیه و آله و سلم) را پس از گذشت قرن‌ها نه‌تنها در ایران اسلامی بلکه در سراسر جهان متجلی ساخت و حکومتی شکل گرفت که شعار اصلی آن «استقلال آزادی جمهوری اسلامی» بود.


۱۲فروردین روز ظهور شخصیت واقعی مردم ایران، روز پیروزی مستضعفین بر مستکبرین و روز تثبیت انقلاب اسلامی است که بی‌هیچ شک و تردیدی زمینه‌ساز حکومت عدل اسلامی در سراسر جهان خواهد بود. این روز مقدس، این یوم‌الله پربرکت آغازگر حیات واقعی اسلام در عصر ستمگری بود.


در نظام جمهوری اسلامی بر خلاف همه نظام‌های دنیا دو رکن اساسی جمهوریت و اسلامیت با هم در نظر گرفته شده و حکومتی تأسیس شده که در تاریخ بی‌نظیر است و امام راحل رهبر دینی و مرجع تقلید بود که با الهام از دین و تکیه بر مردم نهضتی را آغاز کرد که حکومت مستکبران را درهم پیچید.


روح خودباوری و اعتماد به نفسی که امام راحل در این مردم دمید اکنون اثر خود را در جای، جای منطقه و جهان بروز داده است.


مردم ایران اسلامی اگرچه در طول مبارزات انقلابی خود شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی را در سرلوحه شعارهای خود قرار داده بودند و به‌این‌ترتیب با فریادهای خود اجماع قاطع خود را در مورد جمهوری اسلامی اعلام کرده بودند؛ اما جهت تثبیت ثمره مبارزات اسلامی خود در روزهای ۱۰ و ۱۱ فروردین ۵۸ با حضور در پای صندوق‌های رأی به «جمهوری اسلامی» رأی قاطعی دادند.


پیام امام راحل به مناسبت این روز چنین بود: «صبحگاه ۱۲ فروردین که روز نخستین حکومت الله است از بزرگ‌ترین اعیاد ملی و مذهبی ماست و ملت ما باید این روز بزرگ را عید بگیرند و زنده نگه دارند. روزی که همایش‌های قصر ۲ هزار و ۵۰۰ساله حکومت طاغوتی فرود ریخت و سلطه شیطانی برای همیشه رخت بربست و حکومت مستضعفین جانشین آن شد.» 


مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) این روز را روز زنده شدن اسلام معرفی نموده و فرموده‌اند: روز ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی است که یکی از مهم‌ترین اعیاد ملت ما در میان ایام‌الله و خاطره‌های انقلاب به‌حساب می‌آید.


ضمن تبریک این روز عزیز به مردم همیشه در صحنه جمهوری اسلامی ایران، موفقیت همگان را در راستای آرمان‌های بلند بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) و منویات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) از درگاه خداوند متعال خواستاریم.


انتهای خبر/

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان